زیتون میوه سرشار از آنتی اکسیدان قوی

وقتی صحبت از فیتونوترینت ها زیتون پرورده مجلسی (مواد مغذی گیاهی) به میان می آید، زیتون دارای آنتی اکسیدان های قوی و خواص ضد التهابی است که برخی از آنها منحصر به خود زیتون هستند.

به عنوان مثال، زیتون حاوی هیدروکسی تیروزول، یک ماده مغذی گیاهی است که ممکن است به جلوگیری از سرطان و از دست دادن استخوان کمک کند.

همچنین به نفع زیتون: تقریباً سه چهارم چربی زیتون پرورده گشنیز زیتون اسید اولئیک است، یک اسید چرب تک غیراشباع برای سلامت قلب.

 

زیتون حاوی اسید زیتون پرورده چرخ کرده لینولئیک (یکی دیگر از اسیدهای چرب ضروری) و آلفا-لینولنیک اسید (یک اسید چرب امگا 3) است.

این غلظت بالای چربی “خوب” به این معنی است که زیتون ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد و به کاهش فشار خون کمک کند.

مطالعات نشان می دهد که زیتون همچنین ممکن است برای بسیاری از اعضای بدن از جمله سیستم تنفسی، عصبی، ایمنی، التهابی و گوارشی فواید سلامتی داشته باشد.

آیا آماده اید زیتون را در منوی زیتون پرورده ممتاز خود بگنجانید؟ در اینجا 10 راه عالی وجود دارد.

1. با ترکیب زیتون های بدون هسته (ترجیحاً اسپانیایی یا یونانی)، کیپر، جعفری تازه، آب لیمو، سیر تازه و پونه کوهی، یک زیتون زیتون درست کنید.

در غذاساز فرآوری کنید تا مخلوط و غلیظ شود، در صورت لزوم کمی روغن زیتون به آن اضافه کنید تا پوره ایجاد شود. (یا غذای شبکه غذای Kitchens’ Kalamata Olive Tapenade را امتحان کنید.)

2. در غذاهای پاستا، برنج و کینوآ بریزید.

3. قبل از پخت به مواد چاشنی و سس اضافه کنید.

4. با سالاد ماهی تن، مرغ و خرچنگ مخلوط کنید. (آنها را در این سالاد تن ماهی امتحان کنید.)

 

  • منابع:
    1. 10 Uses for Olives of All Kinds
  • تبلیغات: 
    1. رسیدن به رتبه دو رقمی با ده روز خواندن!
    2. دراز ترین نوار تیپ جهان که به لایه اوزون می رسد
    3. دستکش لاتکس ملکه الیزابت به مزایده گذاشته شد
    4. با سه ترفند زندگی خود را تغییر دهید