پیدا شدن ماهی آکواریوم پادشاه صفوی در موزه فرانسه که به سرقت رفته بود

زیست شناس دریایی و کارشناس آبزی پروری استرالیایی قیمت ماهی آکواریوم را به عنوان ماهی زینتی گران در نظر گرفت که به عنوان رئیس بین المللی ماهی های تزئینی (OFI) می باشد.

او می گوید: «استفاده از سیانید در ماهیگیری آکواریومی عمدتاً مربوط به گذشته و در اکثر کشورهای منبع غیرقانونی است.

ما با این عمل غیرقانونی مخالفیم، هم از نظر پایداری و هم از نظر اخلاقی، جایی در صنعت آکواریوم مدرن ندارد.

دفتر مرکزی OFI در آمرسفورت، هلند، نزدیک اوترخت قرار دارد.

ویلیس و OFI به طور علنی برداشت های منفی از صنعت جهانی ماهی های آکواریومی را توسط مقاله ای که اخیراً به طور گسترده منتشر شده است تحت عنوان ماهی درخشان، روش های تیره (به زیر مراجعه کنید) به چالش می کشند.

ویلیس می‌گوید: «این نشریه وضعیت نادرستی از تجارت جهانی ماهی‌های آکواریومی دریایی را نشان می‌دهد که به اعتبار صنعت ما آسیب می‌زند و تأثیر گسترده‌ای در تجارت بین‌المللی آکواریوم دارد.

ویلیس می گوید که اعضای OFI ملزم به رعایت منشور OFI هستند که استفاده از سیانور یا سایر سموم برای ضبط را محکوم می کند.

همراه با اعضای خود به حمایت از آموزش و آموزش پرورش دهندگان، کشاورزان و جمع آوری کنندگان برای بهبود بیشتر پروتکل های حمل و نقل مناسب، بهداشت و رفاه حیوانات ادامه می دهد.

ویلیس می‌افزاید: «تلاش‌های تحقیقاتی قابل‌توجهی نیز توسط صنعت به منظور توسعه یک پروتکل آزمایشی دقیق و حساس برای شناسایی ماهی‌های صید شده سیانید که دکتر اندرو راین از دانشگاه راجر ویلیامز رهبر آن است انجام شده است.

ناظران دیگر معتقدند که ماهیگیری سیانید هنوز در حال انجام است

برخی از مقامات می گویند اگرچه در حال حاضر قانونی برای ممنوعیت صید سیانید در کشور وجود دارد، اما هنوز هم بسیار رایج است.

تکنولوژی تکثیر گیاهان زینتی دریایی در اسارت در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است و ماهی‌های آبزی پروری به طور فزاینده‌ای در دسترس و محبوب شده‌اند.

با این حال هنوز بخش قابل توجهی از گونه های دریایی وجود دارد که نمی توان آنها را در اسارت پرورش داد.

جمع آوری پایدار ماهی های آکواریومی دریایی هنوز بخش مهمی از تجارت است و معیشت پایدار هزاران نفر را در برخی از فقیرترین جوامع در سراسر آسیا فراهم می کند.