پوشیدن کت و شلوار زنانه بیرونی در کشور هلند ممنوع شد

کاترین هپبورن به ما نشان داد که کت و شلوار زنانه بیرونی مردانه در واقع می تواند کاملا زنانه باشد. فیلم زن سال او، این کت و شلوار را نمادین و یک کمد لباس برای زنان شاغل کرد.

دور از ظاهر معمولی لباس پولک داراو به نمادی جذاب از آزادی و استقلال برای زنان تبدیل شد. در مصاحبه ای با باربارا والترز در سال 1981، او به طرز معروفی اظهار داشت: “من فقط کاری را که خیلی خوب می خواستم انجام دادم و به اندازه کافی پول درآوردم تا بتوانم از خودم حمایت کنم و از تنهایی نمی ترسم.”

در سال 1966، ایو سن لوران le smoking را معرفی کرد، اولین کت و شلوار تاکسیدو طراحی شده برای زنان. کت و شلوار انقلابی برای زنان یکی از اولین ظاهرهای آندروژنی بود که وارد قلمرو مدهای رایج شد.

جای تعجب نیست که اولین کت و شلوار با واکنش منفی عموم مردم روبرو شد، اما از آن زمان به یکی از لوازم خانگی تبدیل شده است. در مصاحبه ای در سال 1981، او آن را مهم ترین طرح خود نامید و نسخه به روز شده آن در هر مجموعه جدید این برند گنجانده شده است.

پوشاک

بنابراین، پوشیدن کت و شلوار شلوار YSL نشان می‌دهد که پوشنده آن بی‌احترام، جسورانه و بر مد است، در حالی که همسویی آن‌ها با سیاست‌های فمینیستی در حال رشد را نشان می‌دهد سیگار کشیدن به طور مؤثر این را می‌طلبد: «اگر مردان می‌توانند این لباس را بپوشند، چرا من نمی‌توانم آن را بپوشم. ؟”

دهه 1970 با بیانکا جگر و لباس شلوار سفید نمادین او مشخص شد – لحظه ای اوج برای زنان و کت و شلوارها. یک شلوار گشاد و یک ژاکت دوخت به گونه جدیدی از کت و شلوارهای غیررسمی برای زنان جان بخشید.

شکار ظاهر خشن جگر توسط پاپاراتزی، این کت و شلوار را به خط مقدم فرهنگ پاپ رساند. روی دیگر سکه، آنی هال، شخصیت دایان کیتون: زنان بی‌خیالی که با پوشیدن لباس‌های مردانه به شیوه‌ای ساده و نازک با آرمان‌های جنسیتی جامعه مبارزه می‌کردند.