مدل لباسهایی در آمریکا که از نوعی ماهی آکواریوم دوخته شدند

خود قوانین یا فقدان آن که بر تجارت آکواریوم حاکم است، بخشی از این مشکل است.

راین می گوید: قیمت ماهی آکواریوم طبق مقررات و اجرای آن به اندازه مناطق جغرافیایی که ماهی در آن جمع آوری می شود، متفاوت است.

او می‌گوید: «برخی از شیلات واقعاً به خوبی مدیریت می‌شوند، مانند هاوایی». استرالیا و فیجی نیز فعالیت های تجاری آکواریوم خود را به خوبی مدیریت می کنند. اما فیلیپین و اندونزی  که با هم حدود 86 درصد از ماهی های وارداتی به ایالات متحده را تشکیل می دهند برخی از ماهیگیری های ضعیف تری دارند.

برایان تیسوت، مدیر آزمایشگاه دریایی در دانشگاه ایالتی هومبولت در آرکاتا، کالیفرنیا، می‌گوید برای مثال، استفاده از سیانید سمی که می‌تواند ماهی‌ها را بیهوش کند و صید آنها را آسان‌تر کند در فیلیپین غیرقانونی است.

اما تقریباً نیمی از ماهی‌هایی که از فیلیپین بیرون می‌آیند با سیانور درمان می‌شوند.

اجرای قانون در فیلیپین به شهرداری‌های محلی واگذار می‌شود که معمولاً فاقد منابع لازم برای نظارت بر آب‌های خود هستند.

از نظر تقاضا، ردیابی حیوانات وارداتی به ایالات متحده برای تجارت آکواریوم یک کار دلهره آور است.

نظارت بر گونه‌های وارداتی فهرست‌شده توسط کنوانسیون تجارت بین‌المللی گونه‌های در خطر انقراض (CITES) الزامی است، و پایگاه‌های اطلاعاتی مختص این گونه‌ها وجود دارد.

اما تنها حیوانات موجود در این لیست که در تجارت آکواریوم نیز دخیل هستند، مرجان های سنگی، صدف های غول پیکر و اسب های دریایی هستند.

بر اساس یک مطالعه در سال 2012 در مورد تجارت آکواریوم دریایی ایالات متحده، اکثر ماهی ها در یک دسته واحد ماهی های گرمسیری دریایی (MATF) توسط سرویس ماهی و حیات وحش ایالات متحده تقسیم می شوند.

اگر محققان بخواهند به گونه‌ها و حجم ماهی‌هایی که به ایالات متحده می‌آیند نگاه کنند، باید فاکتورهای حمل و نقل خاصی را بررسی کنند.

فلوریدا بیش از هر جای دیگری بی مهرگان (به جز مرجان ها) را به صنعت عرضه می کند.

راین می گوید و مقامات آنجا کار نسبتا خوبی برای ردیابی آنچه ماهیگیران وارد می کنند انجام می دهند.

اما آنها فاقد اطلاعات تاریخچه زندگی در مورد بسیاری از حیوانات هستند از جمله سرعت رشد آنها، تعداد دفعات تکثیر و نحوه رشد آنها از لارو تا بالغ.