فوم آلومینیومی جایگزین متناسب کچ برای شکستگی خواهد بود

در فوم آلومینیومی سطح فلز فوم شده نیز بر خواص آن تأثیر می گذارد. اگر فوم پس از ریخته‌گری با پوسته جامد آزمایش شود، چنین ماده‌ای در برابر تنش‌های بالاتر مقاومت می‌کند.

دلیل این امر این است که سطح جامد ریخته گری یک ساختار ساندویچی مرکب ایجاد می کند که سفت تر است. ساندویچ پانل های آلومینیومی از دو ورق فلزی متراکم جلو و یک هسته به شکل فوم فلزی ساخته شده اند.

ورق ها با چسباندن، لحیم کاری یا باند انتشار به فوم آلومینیوم متصل می شوند. یک مفهوم جالب توسط Karmann (آلمان) توسعه داده شد پانل ساندویچ-AFS.

کف کردن پرکننده آلومینیومی بین دو ورق به ضخامت 1 میلی متر در کوره انجام می شود، “ساندویچ” تمام شده دارای ضخامت 8 … 12 میلی متر است و نیازی به اتصال فوم و ورق نیست.

پانل های AFS 50 درصد سبک تر و 10 برابر سفت تر از ورق های فولادی مشابه هستند. در مقایسه با ورق آلومینیوم جامد، عایق حرارتی “ساندویچ” 95٪ بالاتر است.

فوم

ترکیب کامل تمام این خواص فوم های آلومینیومی در طراحی ساندویچ پانل، AFS را به گزینه ای عالی برای بدنه خودرو تبدیل می کند. به دلیل استحکام پیچشی و استحکام بالا، می توان تعداد قطعاتی را که باید برای مونتاژ بدنه خودرو تولید کرد، کاهش داد.

فوم آلومینیومی در صورت تصادف و برخورد از جلو، انرژی ضربه را جذب کرده و از سرنشینان خودرو محافظت می کند. برای این منظور می توان گلگیرها و اسپارها، ستون درب خودرو، صندوق عقب، کاپوت و سقف کشویی را از فوم آلومینیومی ساخت.

از خاصیت جذب صدا فوم ها می توان در محفظه موتور خودرو برای جلوگیری از انتقال صدا به محفظه سرنشین و محیط استفاده کرد.

فوم آلومینیوم به دلیل وزن سبک خود می تواند به یک ماده ساختاری بسیار مهم برای صنعت هوافضا تبدیل شود. به عنوان مثال، فوم آلومینیومی یا مواد ساندویچ پانل می توانند جایگزین سازه های لانه زنبوری گران قیمت شوند. این کار مزایای زیادی مانند کاهش هزینه را به همراه خواهد داشت