فروش برنج کامفیروزی در شیراز

از محصولات پرطرفداری که در استان فارس و به ویژه در شهر شیراز به فروش می‌رسد، برنج کامفیروزی است. برنج کامفیروزی در شیراز قیمت مناسبی دارد. زیرا که هزینه‌های حمل و نقل به شیراز کمتر از سایر نقاط کشور است. این برنج که در مزارع کامفیروز استان فارس کشت می‌شود، دارای عطر و بویی بسیار خوب است و طعم عالی دارد. این محصول یکی از برنج های مشهور در جنوب کشور می باشد.

فروش برنج کامفیروزی در شیراز

برنج کامفیروزی شیراز

برنج کامفیروزی شیراز

برنج از جمله محصولات خوشمزه و پر انرژی و پر کالری است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این محصول پرطرفدار در ایران نیز به عنوان یک ماده غذایی اصلی به کار برده می شود و بسیاری از خانوارها آن را در طول شبانه روز یک نوبت تهیه می کنند تا بتوانند انرژی بدن را تامین نمایند‌. برنج از جمله محصولاتی است که خواص بسیار زیادی دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

البته در خوردن برنج باید رعایت اعتدال را نگه داشت. زیرا خوردن بیش از حد آن باعث چاقی در افراد می‌شود. برنج هایی که به صورت محلی تهیه می شوند، کمتر باعث چاقی افراد می‌شود. این محصولات به صورت ارگانیک و کاملاً طبیعی تهیه می شوند و دارای خواص و مزایای بسیاری هستند. از جمله این برنج ها، برنج کامفیروزی است. برنج کامفیروزی دارای دانه‌های تقریباً متوسطی است که در هنگام پخت کمی قد می کشد. این نوع برنج ها در استان‌های جنوبی بسیار پرطرفدار است و با قیمتی بسیار عالی و مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

برای تهیه این محصول بهتر است که ابتدا برنج را به اندازه ای که می‌خواهید مصرف کنید با آب جوش و مقدار نمک خیس کنید و حداقل به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را خیس کنید. سپس مقداری آب جوش بگذارید و برنج ها را درون آن بریزید تا نرم شود و بعد از آن می توانید آبکش در نمایید و آن را دم کنید. البته این روش چندان توصیه نمی شود‌. زیرا تمام مواد مغذی موجود در برنج با ریس کشیدن آن از بین می‌رود. روش دیگری که برای طبخ برنج بیشتر مورد توجه قرار می گیرد، کته کردن آن است. ابتدا برنج ها را بشویید و به مدت تقریباً یک و نیم برابر آب به برنج اضافه کنید و بگذارید تا آب آن خود تبخیر شود. سپس آن را به مدت نیم ساعت دم دهید. در این روش به دلیل اینکه آب برنج از بین نمی رود و به خورد خود برنج می‌رود، مواد مغذی در خود برنج نگه داشته می‌شود.

برای نگهداری برنج بهتر است که آن‌ها را در گونی های کنفی و به دور از رطوبت و حرارت و نور مستقیم خورشید قرار دهید. البته برای اینکه در خانه بتوانید برنج ها را نگه داری کنید، بهتر است از سطل های بزرگ پلاستیکی استفاده کنید که دارای درب می باشند و با این روش می توانید برنج ها را از گزند حشرات و گرد و غبار محافظت نمایید. برنج کامفیروزی به دلیل ارگانیک بودن خیلی زود ممکن است، خراب شود. بنابراین توصیه می کنیم که آن‌ها را در حجم اندک خریداری کنید و بعد از مصرف دوباره آن‌ها را تهیه کنید.

برداشت برنج کامفیروزی در کامفیروز استان فارس در اواخر فصل تابستان انجام می گیرد و شما در مهرماه می تواند برنج های کامفیروزی تازه برداشت شده را خریداری کنید. قیمت محصولات تازه برداشت شده نسبت به محصولات قدیمی و کهنه کمی بالاتر است اما طعم و عطر آن بسیار بیشتر می باشد. برج کامفیروزی دارای خواص و مزایای بسیار زیاد می باشد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

این نوع برنج ها دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان فعال هستند که بدن را در مقابل انواع بیماری ها و حتی سرطان ایمنی می‌کند. برنج دارای ویتامین های گروه b است که برای رشد موها و ناخن ها و درخشش و زیبایی پوست موثر است. افرادی که برنج مصرف می کنند، کمتر دچار ریزش مو می‌شوند. همچنین ناخن های سفتی دارند که کمتر می شکند. حتی می‌توانید ریس برنج را بگیرید و به صورت سرد شده بر روی پوست خود بگذارید. این امر باعث شفافیت بسیار زیاد پوست می‌شود و منافذ پوست را می بندد. حتی از بروز آکنه و جوش های سرسیاه جلوگیری می‌کند. این محصول دارای ویتامین آ نیز است و افرادی که دچار ضعف بینایی هستند با خوردن برنج می توانند تا حد زیادی به بهبود دید خود کمک نمایند. برنج دارای فیبر فراوان است که می تواند برای دستگاه گوارش مفید و موثر باشد. این محصول برای افرادی که دچار یبوست های مزمن می‌شوند، مناسب است و از ایجاد یبوست در آن‌ها جلوگیری به عمل می آورد.

این محصول برای افرادی که فشار خون هستند، گزینه خوبی است. البته به شرط آنکه سدیم و نمک بسیاری را به آن وارد نکنید. زیرا سدیم موجود در برنج خود بسیار کم است و باعث افزایش فشارخون نخواهد شد. همچنین خوردن برنج برای افراد دیابتی نیز با رعایت اصول امکان‌پذیر است. زیرا برنج کربوهیدرات هایی دارد که به قند تبدیل می شود. بنابراین افراد دیابتی در خوردن آن باید رعایت اعتدال را در نظر بگیرند. هرچند که برنج با رعایت اصولی برای برخی از افراد مناسب است اما در کل محصولی پر انرژی و خوشمزه است که تقریباً تمامی افراد آن را می پسندند.

فروش برنج کامفیروزی در شیراز به دو صورت انجام می گیرد. در وهله اول شما می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر این محصول را به صورت حضوری خریداری نمایید. البته این محصول را چنانچه به صورت انبوه و عمده خریداری کنید و از کشاورزان آن را تحویل بگیرید که قیمت آن تا حد زیادی شکسته می‌شود و شما می‌توانید آن را با نرخ مناسب تری خریداری کنید. در روش دوم که بیشتر در سال های اخیر رواج پیدا کرده است می توانید با مراجعه به فروشگاه های مجاز اینترنتی محصول مورد نظر خود را سفارش دهید و آن را درب منزل تحویل بگیرید. در این روش به دلیل اینکه شما از فروشگاه های اینترنتی خرید می‌کنید، باید ابتدا هزینه محصول را از طریق درگاه های اینترنتی پرداخت کنید و سپس آن را درب منزل خود تحویل بگیرید. خریدهای اینترنتی در هزینه هایی همانند رفت و آمد و وقت و زمان شما که بسیار با ارزش است، صرفه جویی می کند.