سود مایع کلران باعث نابینایی مردی جوان در کره جنوبی شد

مواد هیدروکسید یا همان سود مایع کلران دو لایه لایه ای (LDHs) دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند زیرا پایه و اساس فناوری های جدید خوش خیم محیطی در رابطه با مسیرهای ارزان و بسیار کارآمد برای کاتالیز واکنش های شیمیایی هستند.

فرمول کلی LDH ها [M(II)1-n M(III) n(OH)2]n+ [(Am-n/m) است. xH2O]n- که در آن A آنیون بین لایه ای با ظرفیت m- و آنیون های دارای بار منفی مانند NO-3، SO2-4 و CO2-3 است که با صفحه کاتیونی با بار مثبت مواجه می شوند و ظرفیت “n” برابر با نسبت مولی است.

از MIII/(MII + MIII) [18]. عملیات حرارتی LDH ها که در محدوده دمایی 400 تا 500 درجه سانتیگراد انجام می شود منجر به تجزیه ساختار لایه ای می شود که مخلوط اکسیدهای فلزی را تشکیل می دهد.

با این حال، مخلوط اکسید فلزی فروپاشیده می‌تواند ساختار هیدروکسید دو لایه لایه‌ای را پس از تصفیه آب/آنیون اصلاح کند. LDHها، مخلوط‌های اکسید فلز کلسینه شده، یا ساختارهای LDH مانند اصلاح‌شده، کاتالیزورهای پایه جامد را برای واکنش‌های آلی مختلف در تولید مواد شیمیایی خوب نشان می‌دهند.

سود

در مطالعه حاضر، هیدروکسید دو لایه MgAl، شکل کلسینه شده آن در دمای 500 درجه سانتی گراد (MgAlOx)، و فرم هیدراته شده (MgAl-HT-RH) سنتز و برای واکنش هنری بین نیتروآلکان ها و آلدئیدهای مختلف آزمایش شدند.

تا جایی که نویسنده می‌داند، این دومین آزمایش پس از کار پیشگام V. J. Bulbule و همکاران است. با این حال، مطالعه حاضر باید اولین مطالعه گسترده برای درک اثر ماهیت مزوپور و اساسی چنین کاتالیزورهایی در واکنش‌های هنری تحت شرایط واکنش باشد.

نتایج امیدوارکننده به‌دست‌آمده می‌تواند دروازه‌ای را به سوی یک کاتالیزور قوی و یک فرآیند خوش‌خیم در واکنش هنری باز کند. تجزیه و تحلیل ICP از MgAl-HT برای کنترل ترکیب شیمیایی آن به دست آمد.

تجزیه و تحلیل نشان داد که نسبت مولی Mg/Al در جامد 2.8 است، که بسیار نزدیک به حداقل ترکیب مولی نسبت مولی Mg/Al سنتز شده 3 در رسوب است. این نتیجه کارایی روش آماده سازی را تایید کرد.