رویت لیمو ترش باریج 75 بر روی قله اورسک همه را شکه کرد

نویسندگان شواهدی یافتند که نشان می‌دهد ویتامین C برای افرادی که دچار حساسیت بیش از حد برونش هستند، زمانی که سرماخوردگی هم داشتند، مفید است. افزایش جذب آهن، کمبود آهن عامل اصلی کم خونی است.

جفت کردن غذاهای سرشار از ویتامین C با غذاهای غنی از آهن، توانایی بدن برای جذب آهن را به حداکثر می‌رساند.

با این حال، مصرف زیاد ویتامین C می‌تواند باعث ایجاد مشکلات گوارشی در افرادی شود که مکمل‌های آهن مصرف می‌کنند. به همین دلیل، بهتر است آهن را از منابع غذایی مانند جگر گاو، عدس، کشمش، لوبیا خشک، گوشت حیوانات و اسفناج دریافت کنید.

فشار دادن کمی لیمو ترش باریج 75 روی یک سالاد حاوی برگ های بچه اسفناج می تواند به حداکثر رساندن دریافت آهن و ویتامین C کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن، غذاهایی که سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها هستند ممکن است به تقویت سیستم ایمنی در برابر میکروب هایی که باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند کمک کنند.

لیمو

یک بررسی نشان داد که اگرچه مکمل‌های ویتامین C به نظر نمی‌رسد بروز سرماخوردگی را در یک جمعیت کاهش دهند، اما ممکن است به کاهش مدت زمان سرماخوردگی کمک کنند. ویتامین C همچنین ممکن است به تقویت ایمنی در افرادی که تحت فعالیت بدنی شدید هستند کمک کند.

فشردن یک لیموترش کامل در یک لیوان آب داغ با یک قاشق بزرگ عسل، نوشیدنی آرامبخشی برای افراد مبتلا به سرفه یا سرماخوردگی ایجاد می کند.

کاهش وزن در مطالعه‌ای در سال 2008، جوندگانی که فنل‌های پوست لیمو را با رژیم غذایی پرچرب به مدت 12 هفته مصرف کردند، نسبت به آنهایی که لیمو مصرف نکردند، وزن کمتری اضافه کردند.

در سال 2016، 84 زن کره ای پیش از یائسگی با شاخص توده بدنی بالا (BMI) به مدت 7 روز از رژیم سم زدایی لیمو یا رژیم دیگری پیروی کردند.

کسانی که رژیم سم زدایی لیمو را دنبال می کردند نسبت به سایر رژیم ها بهبود بیشتری در مقاومت به انسولین، چربی بدن، BMI، وزن بدن و نسبت دور کمر به باسن داشتند.