تظاهرات گسترده با تمرکز بر وضعیت اقتصاد ایران

2017–18
تظاهرات گسترده با تمرکز بر وضعیت اقتصاد ایران و سوءمدیریت رژیم در ایران سرویس آرکوپال ایرانی در اواخر دسامبر 2017 و ژانویه 2018 برگزار شد و از آن زمان تاکنون اعتراضات در سراسر ایران در مقیاس کوچکتر ادامه یافته است.

در آگوست 2018، دیده بان حقوق بشر (HRW) گزارش داد که حداقل 30 نفر در اعتراضات در طول سال کشته شده اند.

گزارش شده است که پلیس تهران در سایت پلیس فتا زمستان 18-2017 از ماشین های آب پاش و گاز اشک آور برای متفرق کردن تظاهرکنندگان استفاده کرد، در حالی که افسران لباس شخصی زنان و مردان را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

تلویزیون دولتی گفت که «نیروهای امنیتی» از «مقاومت قوی» برای جلوگیری از تسلط معترضان مسلح بر پایگاه‌های پلیس و نظامی استفاده کرده‌اند، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

در 31 دسامبر 2018، نیروهای امنیتی ایران به شدت گروهی از معترضان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و آنها را دستگیر کردند، از جمله زنانی که به قدری مورد ضرب و شتم قرار گرفتند که یکی از آنها [نتوانست] روی پای خود بایستد و دیگری [که] تعادل خود را به دلیل آسیب سر.

” در نوامبر 2019، رادیو فردا گزارش داد که ویدئوهایی نشان می‌دهد که اعضای سپاه با مسلسل به سمت تظاهرکنندگان شلیک می‌کنند و تک تیراندازان بسیجی معترضان را از پشت بام ساختمان‌های دولتی بیرون می‌کشند.

عفو بین‌الملل پس از آن اعلام کرد که فیلم‌ها نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی با سلاح، ماشین‌های آب پاش و گاز اشک‌آور شلیک می‌کنند و معترضان را با باتوم مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

 

2019-22
در نوامبر 2019، تعداد زیادی از ایرانیان در سراسر کشور مجدداً با 100میلیون چیکار کنم در اعتراض به افزایش شدید قیمت بنزین از سوی دولت و همچنین سهمیه‌بندی آن به خیابان‌ها آمدند.

بر اساس گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده در لیف بافتنی جدید مورد اقدامات حقوق بشر برای سال 2020، اعتراضات نوامبر 2019 منجر به کشته شدن حداقل 304 نفر شد.

نیروهای امنیتی ایران به ویژه بسیج، یک سازمان شبه نظامی داوطلب وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به «ارتکاب نقض حقوق بشر متعدد، از جمله اعمال خشونت علیه معترضان و شرکت کنندگان در تظاهرات عمومی» متهم شده اند. وزارت امور خارجه

  • منابع:
    1. Iran’s War on Protesters: Death, Detention, and Darkness
  • تبلیغات: 
    1. کیفیت محصولات از زمان شروع در خط تولید تا عرضه
    2. تراشیدن پشم بز با استفاده از ریش تراش
    3. امگا 3 موجود در ماهی میتواند فشار خون را کاهش دهد
    4. بهترین منابع درآمد عالی را بشناسید