با قدم زدن روی کاشی سرامیک کف پذیرایی به راحتی آینده را ببینید

قدمت ساخت کاشی سرامیک کف پذیرایی به سپیده دم تمدن برمی گردد: برخی از قدیمی ترین قطعات سرامیک حتی 20000 سال قدمت دارند. درک اینکه کشف سرامیک چقدر کیفیت زندگی اجداد ما را بهبود بخشید دشوار نیست: آنها به راحتی می توانستند مایعات را حمل کنند، غذا ذخیره کنند و آن را بپزند.

قدیمی ترین اکتشافات باستان شناسی در خاور دور واقع شده اند، اما عجیب است که همین کشف در نقاط مختلف زمین اتفاق افتاد: مخلوط “جادویی” خاک رس و آب نقطه عطف تکاملی واقعی در بسیاری از تمدن های واقع در عرض های جغرافیایی مختلف است.

اما برخی از مردمان هستند که به آزمایش، پیاده‌سازی، غنی‌سازی این تکنیک ادامه داده‌اند و آن را به یک جهش شگرف تبدیل کرده‌اند تا به «هنر» تبدیل شوند: سیسیل یکی از مکان‌های اصلی این تحول است.

یافته‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد که پردازش سرامیک در سیسیل در اوایل دوران نوسنگی صورت گرفته است. با این حال، با توجه به موقعیت جغرافیایی و تاریخچه جزیره، مردمان زیادی در اصلاح این تکنیک سهیم بوده اند.

سرامیک

ابتدا یونانیان و سپس اعراب فنون و دانشی را به جزیره آوردند که به صنعتگران محلی اجازه می داد آثار سرامیکی را به آثاری با ارزش و اعتبار بیشتر تبدیل کنند.

حتی اسپانیایی ها، چند قرن بعد، تکنیک های تزئینی و صنایع دستی جدیدی را به سیسیل آوردند. به طور خلاصه، دانش سنتی غنی‌شده از تأثیرات فرهنگ‌های دیگر توانست به گل سرسبد تولیدی تبدیل شود که امروزه در جهان منحصربه‌فرد محسوب می‌شود.

به خوبی شناخته شده است که نمادین ترین سفال سیسیلی سفال Caltagirone است. از قرون وسطی به بعد، این شهر به مرکز عصبی تولید مصنوعات تبدیل شد، حتی اگر متأسفانه زلزله مهیب در وال دی نوتو (1693) بیشتر آنها را ویران کرد، به طوری که امروزه آثار بسیار کمی وجود دارد یا بهتر است بگوییم.

قطعات قدمت آن به آن دوران بازمی گردد. اما در دهه 1700، هنر سرامیک دوباره از سر گرفته شد و دوباره شکوفا شد، با نقوش تزئینی باروک که به خوبی ماژولیکا Caltagirone را تزئین می کرد، غنی شد.