بامصرف پسته اکبری انس 20 در روز زندگی خود را تغییر دهید

یک مطالعه متقاطع تصادفی نشان داد که آیا مصرف مزمن پسته اکبری انس 20 قادر به تغییر متابولوم ادرار در افراد مبتلا به پیش دیابت است یا خیر: نتایج نشان داد که برخی متابولیت های ادراری مرتبط با متابولیسم میکروبیوتای روده و چرخه اسید تری کربوکسیلیک، مرتبط با مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2، به طور قابل توجهی تعدیل شدند.

مطالعات حیوانی همچنین تأثیر پسته را بر میکروبیوتای روده در موش‌های دیابتی و موش‌هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه می‌کردند، ارزیابی کردند.

یانی و همکاران نشان داد که رژیم غذایی مبتنی بر پسته به مدت چهار هفته قادر به بازگرداندن میکروبیوتای طبیعی و افزایش تعداد باکتری‌های مفید (مانند بیفیدوباکتریوم، لاکتوباسیلوس، توری‌باکتر و رومبوتسیا) در موش‌های مبتلا به دیابت ناشی از استرپتوزوتوسین بود.

پسته

ترزو و همکاران یک رژیم غذایی پرچرب همراه با پسته به مدت 16 هفته به 8 موش صحرایی که قبلاً التهاب و دیس بیوز ایجاد شده بودند، تجویز کرد.

نتایج نشان داد که مصرف پسته با افزایش تعداد پاراباکتروئیدها، دوریا، آلوباکولوم، توریسی‌باکتر، لاکتوباسیلوس و آنائروپلاسما و کاهش تعداد باکتری‌های مرتبط با التهاب، التهاب را در موش‌های چاق کاهش داد و اثرات مثبتی را بر ترکیب میکروبیوتای روده تعیین کرد.

در مجموع، داده‌های حاصل از مطالعات بالینی و حیوانی تأیید می‌کنند که مصرف پسته ممکن است اثر تعدیل‌کننده‌ای بر میکروبیوتای روده داشته باشد. با این حال، تحقیقات بیشتری برای ایجاد تغییرات در طراحی آزمایشی و تنوع بین میکروبیوتا مورد نیاز است.