افتادن آجر لفتون تبریز باعث مرگ مغزی یک عابر پیاده شد

آجر لفتون تبریز عمدتاً از سیمان، ماسه و شن ساخته می شوند و یکی از سنگین ترین و بهترین انواع آجر برای ساخت و ساز به خصوص در ساختمان های بلند و آسمان خراش های بلند به شمار می روند. انواع مختلفی از آجرهای بتن سیمانی موجود است که عبارتند از:

  • آجر جامد: آجری است که در آن فضای خالی ایجاد نمی شود و در گذشته از آن برای ساختن دیوار استفاده می شده است.
  • آجر توخالی: یعنی آجری که حفره دارد و یکی از گرانترین آجرها است و فقط در موارد خاص از آن استفاده می شود.
  • آجرهای توخالی معمولی یا به اصطلاح آجرهای سبک ساختمانی به چند نوع تقسیم می شوند که عبارتند از:
  • آجر 20: در ساخت دیوار بیرونی استفاده می شود
  • گیج 15: برای ساخت دیوارهای داخلی و خارجی استفاده می شود
  • آجرهای 12 و 10: هر دو برای تزئینات داخلی استفاده می شوند

آجر

اخیراً این نوع آجر با توجه به نوع معماری پراکنده در مناطق مختلف جهان، بهترین آجر برای ساخت و ساز معماری به حساب می‌آمد، چرا که می‌توان گفت بیشترین استفاده از آجر در ساختمان‌سازی، آجر سیمانی است.

بسیاری از مردم ترجیح می دهند از آجر قرمز در ساخت و ساز استفاده کنند

آجرهای قرمز ساختمانی یکی از بهترین انواع آجر برای ساخت و ساز هستند، چه باستانی و چه مدرن، زیرا از مخلوطی از خاک رس، ماسه و آهک و علاوه بر اکسیدهای آهن و منیزیم تشکیل شده اند که در آن از خاک طبیعی برای تولید آجر استفاده می شود.

توجه داشته باشید که انواع آجرهای قرمز در ساخت و ساز، پوشش سقف و کف سازی استفاده می شود، کاربرد آجر تنها به موارد ذکر شده محدود نمی شود، بلکه شامل ساخت خانه ها، کلبه های تابستانی و غیره نیز می شود.

آجر ایتونگ یا پوکه به دلیل وزن سبک و کیفیت بالا به دلیل استفاده در عایق حرارتی و صوتی شناخته شده است، زیرا کارایی آن معادل 6 برابر آجرهای بتن سیمانی است.

آجر سبک ( ایتونگ ) در ساخت دیوار و سقف کاربرد دارد و یکی از بهترین انواع آجر ساختمانی و بالاترین قیمت آجر ساختمانی برای معماری می باشد.